Psychosociale Therapie

Met Open Hart

Lavendelveld
Marianne Bles

Over mij

In mijn praktijk combineer ik mijn jarenlange kennis en ervaring op het gebied van pedagogisch werk met inzichten uit de Transpersoonlijke therapie en de methode PresentChild®. Dit betekent dat we zowel je opvoedingsvraag als jouw persoonlijke gevoelens als beginpunt van een sessie kunnen nemen. Samen kijken we wat er bij jou op de voorgrond staat.

Naast kennis en ervaring maak ik in mijn werk gebruik van mijn gevoel, intuïtie en levenservaring. Kenmerkend voor mijn manier van werken zijn: veiligheid, warmte, betrokkenheid en een niet oordelende houding.

Al heel jong wist ik dat ik met kinderen wilde gaan werken. Na het volgen van de HBO-Opleiding Jeugdwelzijnswerk, werkte ik jaren als pedagogisch medewerkster op de Kinder- en Jeugdafdeling van een ziekenhuis. In 1998 studeerde ik af als pedagoog en sindsdien werk ik tevens in die functie binnen de gezondheidszorg.

Steeds meer raakte ik geboeid door de band tussen ouders en kinderen en ben ik me gaan toeleggen op het ondersteunen van ouders in hun persoonlijke groei binnen het ouderschap. Het raakt me iedere keer opnieuw als ik het zelfvertrouwen van ouders zie toenemen; zie dat ze weer op hun eigen gevoel durven vertrouwen en nog meer kunnen genieten van hun kind en van het vader of moeder zijn. »

1/2

Mede door het werken met stagiaires verbreedde mijn interesse zich. Ik ontdekte dat ik mensen graag kan en wil ondersteunen bij het hervinden van hun kracht en kwaliteiten.

Om dieper te kunnen kijken, volgde ik de vierjarige opleiding Transpersoonlijke therapie aan het Boswijkinstituut te Doorn. Hier vond ik ook het antwoord op eigen levensvragen.

Deze voortgaande ontdekkingsreis naar mijn hart, naar wie ik werkelijk ben, ervaar ik als een mooi en soms ook lastig proces. Voor mij vormt dit proces de zin van het leven. Het voelt als heel natuurlijk om hier met enige regelmaat steun bij te vragen. Door middel van supervisie en nascholing blijf ik mij openstellen voor persoonlijke groei en ontwikkeling. «


En toen kwam de dag dat het risico om opgevouwen in de knop te blijven zitten, groter was dan het risico om te bloeien.

Anaïs Nin

2/2